هر آنچه درباره‌ی Apple Watch 3 می‌دانیم

وب سایت تک فارس - امید بصیری: ساعت های هوشمند هیچ وقت توجه آن چنان زیادی را به خود جلب نکردند اما یک شرکت در دنیا یعنی اپل(Apple) هست که میلیون ها عدد از آن ها به فروش رسانده است.
 
 هر آنچه درباره Apple Watch 3 می‌دانیم 
 
اپل بیش از هر شرکت دیگری در دنیا، ساعت های هوشمند به فروش می رساند. به همین دلیل شایعات عرضه یک نسخه جدید و بهبود یافته از محصولات این شرکت داغ تر از هر زمانی است. اما این ساعت هوشمند به چه طریقی می تواند از نسخه های حال حاضر بازار بهتر باشد؟ در ادامه این مقاله با من و تک فارس همراه باشید تا این موضوع را با یک دیگر بررسی کنیم!

راستی، اسم این ساعت هوشمند چه خواهد بود؟!

تا کنون هیچ شایعه ای درباره وجود داشتن یک اسم خاص برای ساعت هوشمند بعدی این شرکت نبوده است اما ما احتمال می دهیم که اپل بر طبق سنت های گذشته خود آن را صرفاً اپل واچ(Apple Watch) بنامد. ممکن است که پسوندی مثل یک شماره نیز به آن اضافه شود تا از سری های قبلی متمایز باشد. اما خب نباید انتظار داشتن یک اسم عجیب و غریب را داشته باشیم.

طراحی: Apple Watch جدید چه شکلی خواهد بود!؟

تا این اواخر شایعه شده بود که اپل قصد دارد یک طراحی جدید را برای نسل جدید ساعت های هوشمند خود در نظر بگیرد. چند روز پیش اگرچه، تحلیل گر معروف آقای مینگ چی کو اعلام کرد که سری سوم اپل واچ ها به هیچ وجه تغییر ظاهری بزرگی به نسبت نسخه های قبلی نخواهد داشت. به تعبیری دیگر، نسل بعدی اپل واچ ها احتمالاً بسیار شبیه به نسخه های کنونی خواهد بود و نسخه دایره ای شکل اپل واچ که برای آن بسیار ذوق زده بودیم ممکن است تا سال ۲۰۱۸ در بازار عرضه نشود.

حال که صحبت از اپل واچ های دایره ای شکل شد، شکل کلاسیک ساعت ها ممکن است دلیلی باشد که اپل فعلاً این تغییر را انجام نمی دهد. یکی دیگر از دلایل هم ممکن است این باشد که صفحه نمایش مربع یا مستطیل شکل در نشان دادن محتوا بهتر عمل می کند. یکی دیگر از دلایل هم این است که قطعات الکترونیکی داخل این محصولات، مثل باتری ها بهتر در داخل شکل های مربعی قرار می گیرند. هر چه باشد، استفاده از طرحی که بتوان باتری بهتری را داخل آن قرار داد مثل کاری که ال جی با ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت(LG Watch Sport) کرد اولویت اصلی اپل خواهد بود.
 
جدا از مسئله شکل و ظاهر این اپل واچ ها، این ساعت های هوشمند از مواد مختلفی ساخته می شوند که بسته به میزان بودجه شما تفاوت خواهد کرد. ارزان ترین نسخه آن ها از آلومینیوم ساخته شده است اما شما می توانید نسخه های ساخته شده از استیل و یا حتی سرامیک را نیز تهیه بکنید. در حال حاضر مطمئن نیستیم که آیا اپل رنگ های جدیدی را برای نسل سوم این گوشی ها معرفی خواهد کرد و یا نه اما به نظر می رسد که این مسئله واضح باشد. اگر این ساعت های هوشمند بخواهند شبیه به سری های قبلی باشند، حداقل چیزی که از این شرکت انتظار می رود اضافه کردن یک رنج رنگ جدید به این محصولات است.

شایعات می گویند که نسل سوم ساعت های هوشمند اپل در ۲ سایز مختلف عرضه خواهند شد که شبیه به نسل کنونی خواهد بود. حدس ما این است که ویژگی هایی مثل مقاومت در برابر نفوذ آب تا ۵۰ متر و یا بند های غیر قابل تعویض این ساعت های هوشمند هم چنان از ویژگی های مهم آن باقی خواهند ماند.

 چه کاری از دست این ساعت های هوشمند بر می آید؟

مدت زمان زیادی نمی گذرد که تیم کوک، رئیس شرکت اپل اعلام کرد که از یک وسیله برای نظارت کردن بر میزان گلکوز خون خود استفاده می کند، وسیله ای که افرادی که دیابت دارند از آن برای در نظر داشتن میزان قند خون خود بهره می برند. همه می دانند که اپل تحقیقاتی در زمینه ساخت وسیله ای برای کنترل کردن میزان قند خون در افراد انجام می دهد و شایعات می گویند که شاید این شرکت در حال کار کردن بر روی محصولی برای عرضه در کنار اپل واچ به این منظور است.
 
هنوز مشخص نیست که آیا این محصول در داخل اپل واچ تعبیه خواهد شد یا خیر. ممکن است داخل یک بند مخصوص تعبیه شود. حال که صحبت از بندهای این گوشی ها شد، اپل پتنت هایی را ثبت کرده است که در آن ها ابزار های الکترونیکی ای را در داخل این بند ها قرار می دهد. برای مثال ممکن است از دوربین جانبی و یا بندی برای افزایش میزان ظرفیت باتری گوشی استفاده شود.

هم چنین شایعه شده است که نسل بعدی اپل واچ ها می توانند به عنوان یک ابزار جداگانه نیز عملکرد داشته باشد، یعنی لزوماً نباید که به یک گوشی هوشمند متصل باشند. به این منظور اپل باید درگاه اتصال ال تی ای(LTE) یا را در داخل این ساعت هوشمند تعبیه بکند که از طریق یک اپل سیم ممکن خواهد شد. دسترسی به داده ها از طریق شبکه بی سیم ممکن خواهد شد. ممکن است که در ادامه مسیر بتوانید اقدام به برقراری تماس بکنید و یا پیام نیز ارسال بکنید اما بعید است که به هنگام عرضه این ساعت هوشمند از این قابلیت ها بهره ببرد.
 
در سوی دیگر انتظار می رود که اپل به روز رسانی هایی را نیز بر روی این محصول اعمال کند مثل استفاده از یک پردازنده سریع تر و یا صفحه نمایشی با کیفیت تر اما شایعات در این موارد زیاد نیستند. اما می توان گفت که ویژگی هایی مثل جی پی اس(GPS) داخلی برای ردیابی مکان و یا ان اف سی(NFC) برای پرداخت های از طریق ساعت هم چنان از ویژگی های این گوشی باقی خواهند ماند.

قیمت و تاریخ عرضه Apple Watch 3

اپل نسل دوم ساعت های هوشمند خود را در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ عرضه کرد و به همین دلیل نیز منطقی است که فکر کنیم نسل بعدی این محصول امسال عرضه می شود. ماه بعد را می توان تاریخ احتمالی معرفی این محصول دانست چرا که اپل از همین حالا رویدادی را برای معرفی از جدیدترین و خاص ترین آیفون تا به امروز یعنی آیفون ۸ ترتیب داده است.
 
در مورد تاریخ عرضه آن نیز با توجه به سابقه اپل در عرضه کردن هر چه سریع تر محصولات خود می توان گفت که به محض معرفی تنها چند هفته طول خواهد کشید تا این ساعت هوشمند در بازار عرضه شود. قیمت؟ خب انتظار نداشته باشید که با محصول ارزان قیمتی رو به رو شوید. نسل دوم اپل واچ ها قیمتی ۳۴۹ دلاری داشتند آن هم در حالی که نسخه های سرامیکی آن ها تا ۱۲۹۹ دلار نیز قیمت داشتند. نباید انتظار قیمت ارزان تری برای نسل سوم این گوشی ها داشته باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.